luni, 12 ianuarie 2009

Sistemul de alimentare

La autovehicule sistemele de alimentare se impart in doua categorii:
-sistemul de alimentare cu carburator si sistemul de injectie. In ultimii ani acestor sisteme li s-au adus numeroase imbunatatiri, astfel ajungand si ele sa se imparta in mai multe sub categorii. Nu v-om intra in alte detalii deoarece doresc sa simplific cat mai mult ceea ce dvs. aveti de invatat si sa fac cat mai usoara intelegerea acestor lucruri tehnice.

Carburatorul

Este folosit numai la motoarele cu aprindere prin scanteie (motoarele pe benzina).Carburatorul are rolul de a creea un amestec carburant (aer-benzina) optim, in asa fel incat randamentul motorului sa fie cat mai mare. Astfel carburatorul eficientizeaza consumul, puterea motorului si poluarea.
Dereglarea carburatorului poate duce la arderea incompleta a amestecului carburant, scaderea puterii motorului,cresterea consumului si un nivel ridicat de poluare. Dereglarea carburaorului in sensul unui amestec prea bogat (consum ridicat) poate fi observata prin culoarea neagra a gazelor de evacuare (fumului) de la esapament.



In componenta instalatiei de alimentare cu carburatie intra:
-rezervorul de benzina;
-conductele de alimentare si de retur;
-pompa de benzina, are rolul a aspira benzina din rezervor si de a o impinge prin conducta spre carburator;
-filtrul de benzina, care are rolul de a retine impuritatile din carburant;
-carburatorul, care amesteca benzina si aerul atmosferic filtrat (de praf si alte impuritati) printr-un filtru de aer.



Injectia

Sistemul de alimentare cu injectie este folosit atat la motoarele cu benzina cat si la cele cu motorina (Diesel).
Sistemele pe injectie sunt mai economice si mai putin poluante decat cele cu carburator, ele pulverizand carburantul in particule foarte fine la presiune mare, asigurandu-se astfel o ardere cat mai completa.
Dereglarea injectie duce la un consum marit, randament scazut si poluare.
In componenta instalatiei de alimentare intra:
-rezervorul de motorina;
-conducta de tur si retur;
-pompa de motorina;
-decantorul de apa;
-filtrul de motorina;
-pompa de injectie;
-injectorul;
-conductele de retur (surplusul de motorina) de la fiecare injector;
Sistemele moderne de injectie nu mai necesita pompa de injectie pentru cresterea presiunii, fiecare injector fiind astfel conceput sa poata prelua si rolul pompei de injectie.



Pentru intrebarile de mecanica din acest capitol,trebuie sa retineti ca, dereglarea carburatorului, a pompei de injectie sau a injectoarelor duce la:
-cresterea consumului (1412);
-se emite fum excesiv (1440);
-arderea incompleta si defectuasa a carburantlui si implicit la poluare (1443);
-consum exagerat si eliminarea unui fum de culoare neagra (1446);

Pentru a deschide toate articolele de pe acest blogg va rog sa dati clik pe : deschide blogg.


Niciun comentariu: