marți, 20 ianuarie 2009

Ansamblul motor

Motorul cu ardere interna este un sistem tehnic care transforma partial energia termica in energie mecanica.
Motorul este organul care asigura propulsia autovehiculelor. Autovehiculele folosesc in general motoare termice cu aprindere prin scanteie ( motorul Otto cu benzina ), sau prin compresie (motorul Diesel cu motorina ).




Desi motoarele sunt compuse dintr-o sumedenie de piese, ansamblul motor se poate imparti in trei parti importante:
- o parte fixa reprezentata de blocul motor si cilindrii ( alezati, sau camasi de cilindrii );
- o parte mobila, reprezentata de pistoane, bolturi, biele, arbore cotit ( arborele cotit are rolul de a transforma miscarea de translatie a pistoanelor, in miscare de rotatie);
- o alta parte, este reprezentata de chiulasa unde se gaseste axul (axele) cu came, culbutorii, supapele, etc.
Oricat de bun este lubrifiantul folosit, in timp, atat la frecarea intre piesele mobile, cat si la frecarea dintre piesele mobile si cele fixe ( pistonul cu segmenti care culiseaza in interiorul cilindrilor) se produce uzura.



Uzura segmentiilor de pe piston duce la patrunderea uleiului in cilindrii si combinarea acestuia cu amestecul carburant. In cazul exploziei acest amestec nu mai are o ardere completa, lucru care creeaza urmatoarele probleme:
- se depune calamina pe supape si pe suprafata bujiilor (1416);
- la iesirea din toba de esapament se constata prezenta unui fum de culoare albastruie (1445);
- dupa cum se poate observa din clipul de mai sus, organele mobile ale mecanismului motor sunt: pistoanele cu segmentii, bolturile (fixeaza pistonul de biela), bielele, arborele cotit, volanta (1438) ;

Pentru a deschide toate articolele de pe acest blogg va rog sa dati clik pe : deschide blogg.

Niciun comentariu: